Frukost & mellistips

Chiapudding
1 dl Kokosmjölk
1 msk Chiafrön
1 msk Dadlar, hackade
Vaniljpulver
Raw Cacaopulver
 

 

Blanda allihopa väl och ställ in i kylen ett par timmar. 

Ett annat tips är att göra den på kvällen & ställa i kylen över natten så är den färdig att äta på morgonen!!!

Använd smaksättning efter eget tycke och smak. 

Kanel, kardemumma & vanilj är också gott. 

Annan nötmjölk eller motsvarande funkar också fint!

Vill man ha en fastare pudding är det bara att tillsätta mer frön 🙂 och tvärtom då 🙂

Chiapudding med ugsrostad musli och jordgubbar

 

Variera denna smarriga frukost eller mellanmål i oändlighet!
Man kan smaksätta chiapuddingen med det man gillar, göra granola eller musli av skafferirens och godsaker, toppa med frukt eller bär eller annat smått & gott 🙂

Musli
Havregryn
Boveteflingor
Mandlar, Cashewnötter
Frön (Blandade de jag hade hemma bara)
Honung
Kryddor (Kanel, kardemumma, vaniljpulver använde jag) 
Kokos, Gojibär
Kokosolja
 
Välj mängd av alla ingredienser som du vill. Blanda allihopa utom kokosolja, honung, kokos & gojibär i en bunke. Bred ut över en plåt med bakplåtspapper & ringla över smält kokosolja & honung.

Grädda i ungen i 150 grader. Rör om lite då & då. Ta ut den och tillsätt kokos & gojibär. Förvara i glasburk!